2009. december 29., kedd

Regölés


(Beköszöntő:)

- Dicsértessék a Jézus Krisztus! Eljöttünk, Szent István szolgái, régi szokás szerint. El is mondanánk Szent István énekét, ha kegyelmeiknek tetszenék. Mondjuk-e vagy ne?

(Ha megengedik, belépnek s énekelik:)

Ahol keletkezik egy ékes nagy út, a mellett keletkezik egy halasltó-állás.
Hej, regülejtem, regülejtem!
Azt is fölfogá az apró sásocska, arra is rászokik csodafiúszarvas.
Hej, regülejtem, regülejtem!
Noha kimennél, uram, Szent István király vadászni, madarászni,
De ha nem találnál sem vadat, sem madarat, hanem csak találnál csodafiúszarvast.
Hej regülejtem, regülejtem!
Ne siess, ne siess, uram, Szent István király, az én halálomra!
Én sem vagyok vadlövő vadad, hanem én is vagyok az Atyaistentől
Hozzád követ!
Hej, regülejtem, regülejtem!
Homlokomon vagyon fölkelő fényes nap, oldalamon vagyon árdeli szép hold,
Jobb vesémen vannak az égi csillagok.
Hej, regülejtem, regülejtem!
Szarvam vagyon, ezer vagyon, szarvam hegyin vannak százezer sövények ,
Gyulaszlagy, gyulaszlagy holtatlan alusznak (Gyújtatlan gyulladnak, oltatlan alusznak.)
Hej regülejtem, regülejtem!
Hej, már kit adjuk? A
(Ferencznek) adjuk, (Horváth Annát) adjuk.
Hej, regülejtem, regülejtem!
Hej, már kit adjuk? A
(Pistának) adjuk (Király Terézt) adjuk.

Hej, regülejtem, regülejtem!
Hej, már kit adjuk?
(Juliskának) adjuk, (Bődy Jancsit) adjuk.

(És így tovább, a család minden tagjának "regölvén" egy falubelit.)
(Végül szóval köszöntik:)

Adja Isten, hogy több Szent István napját is megélhessük; ne búval, bánattal, több örvendetes napokkal dicsérjük a Jézust!


(Sebestyén Gyula gyűjtése)

Nincsenek megjegyzések: